Jätä jälki jo ensitapaamisella! Onnistunut käyntikortti tekee vaikutuksen heti kättelyssä, ja lisää yrityksen uskottavuutta. Nyt paljastamme melkoisen tykätyn reseptin: 5 tapaa, joilla suunnittelet huomiota herättävän ja uskottavan käyntikortin!

Uuden asiakkaan tai yhteistyökumppanin tapaaminen päättyy yleensä kättelyyn ja käyntikorttien jakamiseen. Siinä ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, ja käyntikortit hukkuvatkin herkästi kasvavan korttipinon syövereihin. Laadukkailla materiaalivalinnoilla sekä kiinnostavalla ja persoonallisella ulkoasulla erotut sen sijaan taatusti, ja korttisi otetaan helpommin esille uudelleen. Persoonallista ja hyvin brändättyä korttia näytetään myös eteenpäin!

Käyntikortilla on yllättävän suuri vaikutus yrityksen brändiin ja maineeseen. Statistic Brain Research Instituten tekemän tutkimuksen mukaan 72 % ihmisistä arvostelee yrityksen tai henkilön nimenomaan käyntikorttien laadun perusteella.

Tässä siis 5 tapaa luoda onnistunut käyntikortti!

1. Valitse malli. Mieti, haluatko perinteisen käyntikorttimallin sijaan erottua muodolla, joka taatusti huomataan. Pyöristetäänkö yksi kulma, laitetaanko vinot sivut, tai tehdäänkö kortista neliö tai ympyrä – sinä päätät! Muista kuitenkin kokoa ja mallia päättäessäsi, että kortti todennäköisesti kulkee jonkin matkaa lompakossa.

2. Suunnittele sitten kortin graafinen ilme! Sopisiko yrityksellesi rohkea ulkoasu väreillä iloitellen, vai hillitympi ja ilmavampi design? Liian kauas yrityksen visuaalisesta ilmeestä ei kannata seikkailla – tutut värisävyt kannattaa ainakin säilyttää. On myös tutkittu, että selvästi yli puolet ihmisistä pitää värillisiä käyntikortteja paremmin mieleenjäävinä kuin yksinkertaisen valkoisia.

3. Laitetaanko kuva? Pohdi ihmeessä kuvan lisäämistä osaksi korttiasi! Kun nimi yhdistyy kasvoihin, jäät paljon paremmin asiakkaasi tai yhteistyökumppanisi mieleen. Kun valokuva on vieläpä saumaton osa käyntikortin visuaalisuutta, vaikutus on taattu.

4. Valitse painomateriaali huolella, yrityksesi brändiä ja visuaalista ilmettä tukemaan. Vaihtoehtoja on runsaasti: esimerkiksi helmiäishohtoinen, mattapintainen tai kiiltävä paperi. Jos yrityksesi tekee ekologisia valintoja, voi paras materiaali olla 100-prosenttisesti kierrätetty paperi. Ole meihin yhteydessä, niin voimme suositella sinulle parhaita vaihtoehtoja!

5. Viimeistele efekteillä: pienikin lisäyksityiskohta tekee kortista kiinnostavamman, ja se säästetään todennäköisemmin. Kaipaatko käyntikortteihisi luksusvaikutelmaa; esimerkiksi metallinhohtoisia kirjaimia, lakkauksen tai kohopainatuksen?

T-Print auttaa sinua kaikissa käyntikorttien suunnittelun ja tilauksen vaiheissa! Voit toimittaa meille valmiin painoaineiston, tai antaa meidän suunnitella korttisi graafisen ilmeen.

Ota yhteyttä jo tänään ja pyydä tarjous!