Pyöritätkö verkkokauppaa? Printti tukee hyvin myös verkossa tehtävää kauppaa: painotuotteilla markkinoit tehokkaasti ennen ostoa ja parannat asiakaskokemusta myös ostotapahtuman jälkeen. Painotuotteiden avulla brändisi jää myös paremmin mieleen. Poimi alta 5 printtimarkkinoinnin timanttista vinkkiä!
1. Erotu pakkauksella
Viimeistele asiakkaasi asiointikokemus brändisi mukaisella toimituspakkauksella. Olisiko sinun loppusilauksesi esimerkiksi yrityksesi logolla varustettu tarra tai brändin ilmeen mukainen osoitetarra? Pakkauksen ympäristöystävällisyydellä on myös monelle merkitystä: yli puolet, 66 % suomalaisista olisi valmis maksamaan ympäristöystävällisestä pakkauksesta (postialan järjestö Post Corporationin julkaisema verkkokauppatutkimus).
2. Muista kiittää
Kiitoskirje toimituksen mukana saa asiakkaan tuntemaan asiointinsa tärkeäksi, ja voi kannustaa häntä tilaamaan uudestaan tai kirjoittamaan yrityksestä positiivisen arvion. Pienen verkkokaupan yrittäjä tekee vaikutuksen allekirjoittamalla viestin käsin. Lisäämällä kiitosviestiin alennuskupongin saat asiakkaasi selaamaan valikoimaasi kenties saman tien uudelleen. Kuponkien avulla pystyt seuraamaan, millainen kampanja toimii, ja millainen tarjous houkuttelee asiakkaasi tehokkaimmin ostoksille.
3. Houkuttele ystävät asiakkaiksi
Mitä paremman asiakaskokemuksen tarjoat, sen todennäköisemmin asiakkaasi suosittelevat tuotteitasi lähipiirilleen. Hyödynnä suosittelun voima moninkertaiseksi toimittamalla tilauksen mukana alennuskoodeja jaettavaksi ystäville. Tarjoamalla edun myös suosittelijalle varmistat, että kupongit todella jaetaan.
4. Luota kuvastoon
Vanha kunnon kuvasto toimii myös verkkokaupassa: visuaalisesti houkutteleva katalogi inspiroi ja houkuttelee ostoksille! Esitteletkö vain parhaiten myyvät tuotteet, vai teetkö laajemman kuvaston – sinä päätät! Säästä kustannuksia tekemällä kuvastosta eri versioita: asiakasta kiinnostavia tuotteita sisältävä ilmava kuvasto puhuttelee tehokkaammin kuin kaikkia kosiskeleva puhelinluettelomainen katalogi.
5. Lähesty kortilla
Perinteinen korttipostitus on myös verkkokaupan toimijalle kustannustehokas tapa lähestyä olemassa olevia asiakkaita ja houkutella uusia. Kohdenna sisältö asiakasdatan avulla ja kerro kortilla esimerkiksi kauden kiinnostavista uutuuksista. Lisää korttiin vielä asiakasta puhutteleva etu, niin voit odottaa verkkokauppaasi vipinää!
Printtituotteiden ulkoasulla on merkitystä! Pienenkin yrityksen kannattaa jättää painotuotteiden suunnittelutyö graafisen alan ammattilaisen käsiin. T-Print tarjoaa myös suunnittelupalvelua, joka toteutetaan aina yhteistyössä, toiveidesi mukaan! Lue lisää tästä.